Jag hjälper dig som nystartad att komma igång. Det är mycket pappersarbete innan du kan jobba med ditt företag.
Jag sköter den löpande bokföringen, stämmer av bank- och skattekonto och avslutar perioden med en momsrapport. Om du vill så kan jag även sköta rapporteringen till Skatteverket.
Har du anställda och vill ha hjälp med lönehanteringen fixar jag även detta. Då gör jag lönespecifikationer och kan rapportera skatt och arbetsgivaravgift till Skatteverket.
För att få extra tid till sitt företaget använder många av mina kunder pärmsystemet som innebär att jag hämtar och lämnar en bokföringspärm 1 gång/vecka eller 1 gång/månad. Det underlättar både för er och för mig när alla papper är i ordning. Det blir även ett naturligt möte hos er då man kan passa på att ställa frågor och diskutera.
Efter årets slut gör jag ett bokslut. Detta skickas till en revisor, om du har valt att ha en sådan, annars skickas den in till Bolagsverket.
Din deklaration hjälper jag dig gärna också med. Både som privatperson och företag. Har du aktier eller säljer hus/bostadsrätt, tänk på att under året samla ihop all information så det blir lättare att göra deklarationen.