Vi hjälper dig som nystartad att komma igång. Det är mycket pappersarbete innan du kan jobba med ditt företag.

 

Vi sköter den löpande bokföringen, stämmer av bank- och skattekonto och avslutar perioden med en momsrapport. Om du vill så kan vi även sköta rapporteringen till Skatteverket.

 

Har du anställda och vill ha hjälp med lönehanteringen fixar vi även detta. Då gör vi lönespecifikationer och kan rapportera skatt och arbetsgivaravgift till Skatteverket.

 

För att få extra tid till sitt företaget använder många av våra kunder vårt pärmsystem som innebär att vi hämtar och lämnar en bokföringspärm 1 gång/vecka eller 1 gång/månad. Det underlättar både för er och för oss när alla papper är i ordning. Det blir även ett naturligt möte hos er då man kan passa på att ställa frågor och diskutera.

 

Efter årets slut gör vi ett bokslut. Detta skickas till en revisor, om du har valt att ha en sådan, annars skickas den in till Bolagsverket.

 

Din deklaration hjälper vi dig gärna också med. Både som privatperson och företag. Har du aktier eller säljer hus/bostadsrätt, tänk på att under året samla ihop all information så det blir lättare att göra deklarationen.

 

Vi hjälper dig även med bouppteckning och ekonomiska utredningar.